[an error occurred while processing this directive]

Prijs voor Haribo Campagne!

Operatie Voetstuk 2003 is een actie waarin kinderen zelf de vormgeving en communicatie van bedrijven beoordelen. In beide categoriën kwam de door Kaktus gemaakte campagne als winnaar uit de bus!
Communicatieadviesbureau FutureNetWork presenteert deze week de resultaten van Operatie Voetstuk 2003. Hierbij vormen kinderen de jury, zij geven hun mening over de 'moodboards' waarop de genomineerde bedrijven zich aan hen presenteren. Bedrijven en merken kunnen op deze manier winnen in de categorieën vormgeving en communicatie. Via grondig veldonderzoek, de Nationale Kinderkrant en internet deden dit jaar 1025 kinderen mee. Grote winnaar van 2003 was Haribo, die op zowel vormgeving als communicatie door de kinderen als beste werd beoordeeld.
Haribo gebruikt al jaren Peter Jan Rens als personage in hun communicatie. Gebleken is dat hoewel vooral de jongere kinderen Peter Jan niet allemaal meer kennen, hij met zijn jas van snoepjes kinderen nog steeds aanspreekt. Op de vraag hoe hij nu eigenlijk heet, antwoordde een 8-jarig jongetje bijvoorbeeld enthousiast: 'Harry Bo!'

Peter Jan kon zelf de prijs niet komen ophalen maar laat vanuit Thailand weten: 'Ik sprong een gat in de hete lucht van Bangkok, zo blij was ik met mijn prijs van Operatie Voetstuk. De eerste prijs in twee categorieën! Zelfs de Thaaien roepen het nu: Onbeglijpelijk Halibo! '

Het complete rapport is te lezen op de site van FutureNetwork.

Gewijzigd: Fri Nov 28 17:04:41 2003
Gepubliceerd: 28 Nov 03
 Disclaimer