|
|
|
|
Haribo, de derde campagne
Een nieuw millennium, een nieuwe campagne.
De naamsbekendheid van Haribo is voldoende vergroot, de nadruk moet nu worden gelegd op de consumentenverpakkingen, de zakken dus.
Waar in de eerste twee campagnes nog werd samengewerkt met een reclamebureau, neemt Kaktus nu zelf de touwtjes in handen. Kaktus Reclame B.V. produceert drie verschillende spots die drie productgroepen van Haribo onder de aandacht brengen: winegum, drop en uitdeelverpakkingen.
Voor de productie wordt er samengewerkt met Endemol. Het computerwerk wordt uitgevoerd door Ultimate.
Omdat in dezelfde periode het Kaktustrio de Telekids ochtend overneemt is besloten de reclame met deze drie acteurs te maken in plaats van met Peter Jan alleen. Als HA, RI en BO zitten zij verborgen in de verschillende Haribo verpakkingen en breken eruit. Peter Jan als RI krijgt een uitvergrote snoep op zijn kop, en wordt aan het eind van de commercial zelfs vrijwel geplet.
De actie van de figuurtjes wordt opgenomen in een studio tegen een zgn. chromakey wand. Dit houdt in dat alles wat op de achtergrond groen is later door de computerbeelden wordt ingevuld. De verpakkingen en het grootste deel van de snoepjes zijn dus digitaal. Een paar snoepjes worden in groot formaat nagemaakt om zo op Peter Jans hoofd te kunnen vallen...
Het alom bekende Haribo deuntje wordt wat aangepast aan de moderne muziektrends maar blijft gehandhaafd. De woorden 'Onbegrijpelijk.....Haribo' zijn bijna onlosmakelijk met elkaar verbonden.
|
|
|
|
|