De kandidaten die weggestemd kunnen worden gespen hun veiligheidsgordels vast De kandidaat die aan het eind van de ronde het hoogste bedrag op zijn teller heeft staan is de enige die zeker is van deelname aan de volgende ronde. Hij mag een van de concurrenten uit het spel gooien.
Hij komt naar Peter Jan toe, die beneden bij een sokkel met knoppen staat. De andere kandidaten gespen hun veiligheidsgordels vast.
De winnaar vertelt wie hij denkt te gaan wegstemmen, en deze speler mag nog een kort pleidooi geven om zichzelf in het spel te houden. Vervolgens drukt hij op een knop en de stoel met bijbehorende kandidaat valt naar achteren weg.

Ronde 2 en 3
Het spel gaat verder met 4 kandidaten en ronde 2. Op dezelfde manier als in ronde 1 wordt een categorie gekozen, 10 vragen gespeeld, de halve vraag gespeeld en een speler weggestemd.

De rondewinnaar moet een concurrent wegstemmen Ronde 3 met 3 spelers begint hetzelfde, alleen gebeurt er op het punt waar de halve vraag gesteld zou worden iets anders: het filmpje. Het gaat nu niet meer om parate kennis maar om mensenkennis. Een speciale korte montage van een Doet-ie 't filmpje wordt vertoond onder het motto 'Deed-ie 't of deed-ie 't niet?'. Op een bepaald moment wordt het filmpje stilgezet en de hamvraag gesteld. De kandidaten bepalen hun inzet, en degene met de hoogste inzet mag de vraag spelen. Deze geeft zijn antwoord, en er wordt gekeken of het goed is door het einde van het filmpje te vertonen.
De speler die op dat moment het hoogste bedrag heeft is zeker van een finaleplaats. Door middel van een druk op de knop bepaalt hij wie hij meeneemt naar de finale.

volgende bladzij
 
 
 Disclaimer