Het logo van de Unicef actie 'Kans voor een kind'

Kans voor een kind met het U-team

In 1994 zendt RTL 4 in het kader van de actie 'Kans voor een kind' zeven programma's uit in samenwerking met Unicef, het kinderfonds van de verenigde Naties.
Het doel van de actie is het verzamelen van zoveel mogelijk nieuwe donateurs voor Unicef. Peter Jan is een 'rode draad' die door de programma's heen loopt: hij presenteert de eerste en de laatste aflevering en maakt filmpjes met het U-team. Het logo van het U-team in 'Kans voor een kind'De tussenliggende programma's worden door diverse RTL 4 gezichten zoals b.v. Ron Brandsteder, Caroline Tensen en Frits Bom gepresenteerd. Als medepresentatoren treden Koos Postema en Loretta Schrijver op.

Ieder programma is opgehangen aan een bepaald thema dat speelt in de ontwikkelingslanden waar Unicef hulp biedt, zoals onderwijs, voeding, gezondheidszorg etc. Verschillende filmpjes van Unicef projecten die te maken hebben met het weekthema worden vertoond.
Team van BNers in 'Kans voor een kind' In het programma zelf kunnen kijkers zich opgeven als donateur van Unicef. Er zit een telefoonteam met daarin diverse BN-ers om de aanvragen te behandelen.
Verder wordt er verslag gedaan van allerlei acties die in het land gevoerd worden, o.a. op scholen en door clubs.

De co-presentator staat aan het hoofd van een team van 3 'captains of industry', die proberen tijdens de live uitzending zoveel mogelijk donateurs te verzamelen. Dit doen ze door binnen hun netwerk te proberen diverse tot de verbeelding sprekende items die ter veiling zijn aangeboden (gesigneerde voetbalshirts, kunstwerken, VIP kaarten voor concerten e.d.) voor een zo hoog mogelijke prijs te verkopen. Alle geldbedragen worden vertaald in donateurs.

vervolg volgende bladzij
 
 
 Disclaimer