|
|
|
|
De documentaire wordt vervolgd met een gedramatiseerd stukje waarin een man medicijnen steelt voor zijn zieke vrouw. Dit gaat over in een gesprek met Gerard van Odijk, directeur van GlaxoSmithKline, een farmaceutisch bedrijf dat medesponsor is van de Zorgloterij. Peter Jan en Gerard bespreken de problematiek van medicijnen die niet vergoed worden. Tevens komt het motto van GSK 'Do more, feel better, live longer' ter sprake.
Het verhaal van Desiree is te onaf om er niet op terug te komen.
Met een smoes lokt Peter Jan haar naar een aangepaste lesauto. Hij vraagt Desiree om uit te leggen wat het rijden in een auto voor haar zou betekenen. De moeilijkheden van het reizen met het openbaar vervoer komen ter sprake. Ook gaan ze met de lesauto Desirees zoontje Ruben ophalen bij de scouting, iets wat anders ook nooit kan. Aan het eind van de middag rijden ze gedrieën naar de pier van IJmuiden, waar een door de Zorgloterij geregelde auto op Desiree staat te wachten. Dit was het laatste waar ze op had gerekend, en zo eindigt de eerste aflevering van 'Lang leve de zorg' op een zeer emotionele en indringende manier.
Lang leve de zorg afl. 2
De tweede documentaire begint met een terugblik op de scènes met de bewoners van De Loever.
Peter Jan is uitgenodigd om de eerste uitzending bij hen te komen bekijken. Iedereen heeft dikke pret als ze zichzelf op tv terugzien.
Peter Jan vertelt vervolgens dat de Zorgloterij nog meer mensen blij wil maken, en vraagt hoe dat dan het beste kan gebeuren. Al snel is men het erover eens dat dit d.m.v. een feest moet.
Iedereen gaat aan het werk: artiesten worden opgebeld om belangeloos mee te doen, een locatie moet worden geregeld, geluidsapparatuur, catering etc. etc.
Ondertussen gaat Peter Jan alvast met een aantal bewoners boodschappen doen bij de C1000.
vervolg volgende bladzij
|
|
|
|